niedziela, 25 maja 2014

Piłkarska 11 sezonu 2013/2014

Sezon klubowy 2013/2014 wraz z wczorajszym finałem LM dobiegł końca. Był to sezon bardzo ciekawy i nieprzewidywalny. W wielu europejskich ligach doszło do przetasowań i w czubach tabel uplasowały się zespoły na które mało kto stawiał. W zakończonym sezonie mieliśmy również bardzo wiele pozytywnych objawień piłkarzy. Postaram się wybrać piłkarską 11 sezonu 2013/2014. Tak jak ja to widziałem swoim okiem. W swoich wyborach nie brałem pod uwagę sukcesów z klubami a jedynie dyspozycję w całym sezonie.

Moja 11 przedstawia się następująco : 


Bramkarz :


Thibaut Courtois
- jak dla mnie bezapelacyjnie nr. 1 w tym sezonie. Sporządzając tą 11 akurat z bramkarzem nie miałem żadnego problemu. Od samego początku wiedziałem kogo umieścić w tym zestawieniu, ponieważ młody Belg nie miał sobie równych w tym sezonie. A sukcesy z Atletico tylko utwierdzają w tym , że mimo młodego wieku Courtois wszedł z przytupem do grona najlepszych golkiperów na świecie.

Obrońcy :

Daniel  Carvajal - pozycja prawego obrońcy obecnie przeżywa bardzo słabe chwile. Nie ma zdecydowanie wyróżniającego się zawodnika. Carvajala umieściłem w mojej 11 ponieważ w ostatnim roku zrobił niesamowity postęp. Przechodząc z Bayeru do Realu miał być rezerwowym, a podczas trwania całego sezonu wygryzł ze składu Alvaro Arbeloe. Szybki , dobry w ofensywie, to jego największe atuty. Real ma PO na długie lata.

Sergio Ramos - fenomenalny w grze w powietrzu. To dzięki niemu Real w tym sezonie zdobył LM. Gdyby nie jego bramki po rzutach rożnych Real mógłby nawet nie dojść do finału LM. Mimo słabego początku sezonu , końcówka należała do Sergio.


Vincent Company - kapitan Man City miał bardzo dobry sezon. To dzięki jego bardzo dobrej postawie Man City stracił mało goli. Bardzo doświadczony , pewny siebie w interwencjach zawodnik.


Filipe Luis - aż dziw bierze, że Scolari nie powołał go na MŚ. Jak dla mnie bezapelacyjnie najlepszy LO. Z Filipe Luisem konkurować w tym sezonie mógł jedynie Marcelo, ale on akurat miał kontuzję.

Pomocnicy :

Sergio Busquets - Mimo słabego sezonu piłkarzy Barcelony , Sergio był wyróżniającą się postacią zespołu z Katalonii. Gra bardzo finezyjnie i bardzo dobrze rozgrywa.

Koke - ilość asyst w La Liga mówią same za siebie. Koke mimo młodego wieku miał wspaniały sezon. Porównuje go się do Xaviego ale w tym sezonie był od niego o wiele lepszy.


Hazard - świetny, świetny, świetny. Tym słowem można podsumować sezon Edena Hazarda. Mimo kontuzji pod koniec sezonu dla mnie to zdecydowanie najlepszy ofensywny pomocnik na świecie. 





Napastnicy :

C. Ronaldo - mimo braku sympatii do tego zawodnika, muszę przyznać , że w tym sezonie nie miał sobie równych. Zdobył Złotą piłkę, został królem strzelców La Liga , oraz królem strzelców Champions League z rekordową ilością goli zdobytych w jednej edycji -17.


Luis Suarez - to w dużej mierze dzięki niemu Liverpool do końca walczył o mistrzostwo Anglii. Dla The Reds Suarez jest bezcenny. Jego wpływ na grę Liverpoolu był ogromny o czym świadczy ilośc zdobytych goli w lidze oraz korona króla strzelców.



Diego Costa - powinienem wybrać prawoskrzydłowego, ale po prostu w tym sezonie nie było wyróżniającego się zawodnika grającego na tej pozycji. Diego Costa zasłużył na umieszczenie go w 11 sezonu. Gdyby nie jego gole Atletico nie wywalczyłoby mistrzostwa Hiszpanii. Costa w lidze zdobył 27 bramek , a pewnie byłoby ich więcej gdyby nie kontuzje.

11 sezonu 2013/2014
Courtois - Carvajal , Ramos, Kompany, Filipe Luis - Busquets , Koke, Hazard - C.Ronaldo, Suarez, Costa.

Zapraszam do dyskusji 


3 komentarze:

  1. W tytule powinno być 11 sezonu ligi angielskiej i hiszpańskiej... ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super blog! Gorąco zapraszam do mnie! :)
    http://viscaelbarcavivacatalunya.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przyznać, że nigdy nie byłem fanem Hazarda, ale po tym co ostatnio widziałem w telewizji, zaczynam zmieniać swoje zdanie :)

    OdpowiedzUsuń